Investornytt styrker sitt team med ansettelsen av Christel Mathiesen, som 1. september 2024 tiltrådte som Head of Content Marketing. Hun vil lede innholdsmarkedsføringen fra Media City Bergen, og samtidig fungere som journalist for finansnettstedet. I denne rollen skal Mathiesen fremheve noen av de mest spennende og innovative selskapene på tvers av ulike bransjer, fra oppstartsselskaper til børsnoterte bedrifter.
Mathiesen har ingeniørbakgrunn, erfaring fra oppstartsselskaper og en bred erfaring innen strategisk kommunikasjon. Hun kom nylig fra stillingen som salgsleder og innholdsprodusent i Apriil Media.
— Å jobbe i mediebyrå har gitt meg allsidig erfaring inn mot ulike bransjer. Fra subseateknologi, til sjømatnæringen, fornybar energi og bank, sier Christel Mathiesen.
— Det å ha en tidligere gründer med teknisk forståelse som journalist og innholdsprodusent, var avgjørende for ansettelsen, påpeker Espen Teigland, daglig leder i Investornytt.
Gjennom sin karriere har Mathiesen vist stor interesse for teknologi og bærekraft, med erfaring fra både internasjonale prosjekter og innovative startups. Som tidligere salgsleder i Otovo ASA var hun sentral i å bygge opp det tekniske salgsteamet fra bunnen av. Hun var også medgründer av Energi.AI som ble lansert under NY Climate Week i 2021.
— Christel sin allsidige bakgrunn gjør at hun vil kunne forstå intervjuobjekter på en god måte. Dette sparer de enkelte selskaper for mye tid og frustrasjon, sier Espen.
Han legger til:
— Med mange års erfaring innen strategisk kommunikasjon, gjør det henne godt rustet til å fortsette å løfte frem bedrifter, gründere og deres historier.
8 av 10 av Investornytt sine lesere investerer aktivt i fond og verdipapirer.
Investornytt har 80.000 lesere ukentlig. I bedriften vil Mathiesen jobbe med å profilere noen av Norges mest spennende selskaper.
— Målgruppen Investornytt når er unik. Det er sjelden man en slik konsentrasjon av kapitalsterke lesere. Vi har sett mange eksempler på at selskapene som vi velger å belyse, skaffer enklere kapital og får en betydelig høyere aksjonærbase. Dette gir verdi både for oss, kundene våre, og leserne. sier Mathiesen.
Christel har selv vært gründer og vet hvor viktig strategisk kommunikasjon er for selskaper i tidlig fase.
Børsnoterte selskaper
— Alt for mange selskaper tar i dag forgitt at investorer forstår deres drift, marked og potensiale. Dette viser seg å være feil. Det å eksponere seg mot 80.000 unike aksjeinteresserte investorer ukentlig, skaper interesse, kunnskap og transparens for det enkelte selskap. Fokusområdet for investornytt vil være å fremme dybdekunnskap, objektivt forankret og formidlet på en god måte, forteller Christel.
På fritiden
For å søke inspirasjon på fritiden henger Christel helst i en klatrevegg. Hun har fallskjermlappen og surfer. I tillegg har hun flere utdannelser innenfor yoga, og sverger til at sauna er nøkkelen til hverdagslykke.
— Vi må passe å leve maks mens vi lever. De mest kreative ideene kommer jo når vi er inspirert. Fritid og aktiviteter er viktig. Det er der jeg lader batteriene til å gi gass. Jeg gleder meg til å gi gass, avslutter Christel.