Huddlestock Fintech AS meldte i dag at de har inngått avtaler med to norske kapitalforvaltere for levering av sine Investment-as-a-Service (IaaS)-løsninger. Avtalene markerer et viktig steg for selskapet og vil begynne å generere inntekter allerede i løpet av første kvartal 2025.
Investornytt tok en prat med Leif Arnold Thomas, administrerende direktør i Huddlestock.
— Kapitalforvalterne er kunder som passer perfekt inn i vår strategi og det vi ønsker å oppnå som selskap, sier Leif Arnold Thomas.
Han legger til:
— Kundene vil bidra med tilbakevendende inntekter av riktig type, som i tillegg til en fast månedlig komponent også er knyttet til kapitalen forvalterne klarer å tiltrekke seg. Det er en modell som gir kunden og oss felles interesse for deres suksess.
En ny og effektiv inntektsmodell
Huddlestock har gjort en strategisk vridning i inntektsmodellen siden høsten 2024. I stedet for å primært fokusere på faste månedsavgifter for bruk av teknologi, deler selskapet nå inntekter med kunden basert på kapital(AuA).
— Vi opplever at kundene setter pris på denne modellen. Deres suksess, er vår suksess. Det er en viktig del av vår strategi og gjør oss til en verdifull langsiktig partner for kundene våre, sier Thomas.
Avtalene vil begynne å generere inntekter i løpet av første kvartal 2025.
Strategisk betydning
Avtalene er et resultat av Huddlestocks fokus på å utvikle en sterk produktportefølje og tilby løsninger som effektivt gir verdi til kundene. Selskapets IaaS-løsninger kombinerer faste lisensavgifter med variabel kompensasjon basert på kundens vekst.
— Vi har jobbet systematisk med denne strategien i snart et år, og det er tilfredsstillende å se konkrete resultater, sier Thomas.
Styrker tilliten i markedet
De to kundene, som foreløpig ikke er offentlig navngitt, representerer solide aktører i markedet og viser at Huddlestock har evnen til å tiltrekke seg strategisk viktige samarbeidspartnere.
— Det er utrolig hyggelig å se at vi ikke bare bygger et grunnlag for videre vekst, men også at kundene responderer positivt på vår forretningsmodell. Dette er en viktig milepæl for oss, avslutter Thomas.