Dette er en (+) artikkel.
På Investornytt kan du orientere deg og få innsikt i alle markeder.
Logg inn hvis du har kjøpt
Nestlés ledende baby-matmerker, som markedsføres i lav- og mellominntektsland som sunne og viktige for å støtte små barns utvikling, inneholder høye nivåer av tilsatt sukker. I Sveits, der Nestlé har sitt hovedkontor, selges slike produkter uten tilsatt sukker.
Dette er hovedfunnene i en ny undersøkelse utført av Public Eye og International Baby Food Action Network (IBFAN), som belyser de manipulerende markedsføringsstrategiene som den sveitsiske matgiganten bruker.
Femti år etter «baby killers» -skandalen med morsmelkerstatning, hevder Nestlé å ha lært av fortiden og bedyrer sin forpliktelse til «ansvarlig markedsføring» av morsmelkerstatning.
På Investornytt kan du orientere deg og få innsikt i alle markeder.
Investornytt AS
Org. nr: 927 214 296
© 2022 - Drift og vedlikehold av Seal Media AS
Innholdet på Investornytt representerer ikke Investornytt AS´ meninger, men er forfatterenes egne subjektive ytringer. Innholdet på Investornytt skal ikke sees som finansielle råd. Aksjehandel, kryptovaluta, kryptokunst og all form for trading er svært risikabelt og du kan i verste fall tape mer enn du har investert. Alle må gjøre sine egne vurderinger og ikke handle basert på informasjon på Investornytt.