Investornytt
  • Logg Inn
  • Registrere
  • Forsiden
  • Aksjer
    • Aksjer
    • Analyse
  • Investor
  • Olje & energi
    • Trading
      • Opplæring
      • Trading
      • IN Discord
    • Råvareskolen
    • Oljerapporter
  • IN Live
  • Annonsørinnhold
  • Krypto
    • Krypto
    • Kryptokurser live
  • Om oss
  • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
Inget resultat
Vis alt resultat
Investornytt
Hjem Annonsørinnhold
Annonsørinnhold Aqua Bio Technology

ABT: Sei∂r på plass i Norden

Espen Teigland av Espen Teigland
10.06.2022
i Annonsørinnhold
Lesetid:4 mins read
ABT: Sei∂r på plass i Norden

Foto: ABT

ABT meldte nylig om inngåelse av en ny distribusjonsavtale for Norden for Sei∂r og Sei∂r clinique.

Dette er bare få uker etter signering av Shop by Sorthe AS i det norske markedet, en signering som virkelig har skutt fart. Jeg tok en prat med Håvard Lindstrøm, daglig leder i ABT, om deres siste signering for Norden; Mentellow Beauty Brands.

-Hva betyr denne avtalen med Mentellow i forhold til avtalen med Shop By Sorthe som dere allerede har?

-Mentellow er en viktig avtale for ABT. Det er imponerende hva de har fått til på kort tid, fra 0 i omsetning for 4 år siden til ca 50 MNOK i 2021. Bak Mentellow står dyktige bransjefolk med et bredt utvalg av distribusjonspartnere i Norden samt at de har også erfaring fra andre europeiske land. Prosessen med Mentellow har vært god og de er i en prosess nå med å velge distribusjonsmodell for de ulike nordiske landene. Det kan godt være at Mentellow velger ulik strategi i sin eksklusive region og vi må komme tilbake til hvilke kanaler de velger på et senere tidspunkt. Det viktigste er at både de og ABT har stor tro på samarbeidet og at vi skal vokse sammen. På generell basis har Mentellow i dag ca «3000 dører», som det heter på fagspråket, fordelt hovedsakelig på Norge og Sverige, noe i Danmark og litt i Finland. Disse «dørene» er fordelt på apotek, parfymerier, kles- og motebutikker, frittstående neglesalonger, kjeder og rene nettbutikker. Alle Mentellows partnere på distribusjon er kjente navn for både forbrukere og aksje investorer. 

Håvard Lindstrøm, CEO Aqua Bio Technology

-For Shop by Sorthe AS, betyr avtalen med Mentellow at det nå blir mer aktivitet i merkevarene også i Norge. Aktivitet skaper salg og vi tror både Mentellow og Shop By Sorthe vil profitere på dette. 

-I motsetning til Mentellow er Shop by Sorthe AS en nettforhandler, ikke en distributør, og vil fortsette sin modell som før. ABT er imponert (men ikke overrasket) over hennes «flying start» på kommersialiseringen av Sei∂r-produktene. Shop by Sorthe AS har ca 100 000 følgere i sosiale medier hvor hun gir råd og selge produkter direkte til sluttbrukere. Med Shop by Sorthe AS og Mentellow har vi nå dekket det nordiske markedet for Sei∂r-serien.

-Cosmed Beauty AS, en annen distributør, har også eksklusive rettigheter i Norge?

–Ja, det er riktig. Cosmed har eksklusive rettigheter for Moana Skincare og
B Natural i Norge. Dette er et meget spennende samarbeid og Cosmed har fullt fokus fremover på å gjøre Moana Skincare og B Natural til en suksess. Cosmed selger via egen nettbutikk, egen fysisk butikk på Lillestrøm Senter, samt at de har en kundeportefølje av 800-900 «dører» (salonger/SPA). Deres forretningsmodell involverer også jobbing med et stort nettverk av influensere som bidrar til produktkjennskap og å flytte produkter ut til sluttbrukere.

-Hva er tanken bak Norden fokuset? Det er litt endring i ABTs strategi?

–Covid-19 slo hardt i 2020 og har vedvart frem til mot slutten av 2021. Gjennom siste del av året i 2021 valgte ABT derfor først å fokusere på å etablere distribusjonsavtaler i våre nærområder. Dette var både grunnet utfordringer med internasjonale markeder og reising, men også fordi vi tror det styrker mulighetene for å etablere nye distribusjonsavtaler i andre deler av verden dersom vi kan dokumentere en positiv salgsutvikling og kjennskap til produktene her hjemme. Vi tror også det er viktig for investormarkedet at man er i stand til å kjenne igjen både distributører og utsalgssteder (fysiske butikker samt nettbutikker) der ABTs produkter selges. Med Norden så å si på plass, starter jobben med å etablere nye avtaler i Europa, men også vedlikeholde eksisterende avtaler utenfor Norden. 

Les mer om ABT her

-Hva tror du om 2022?

–Som jeg skrev i årsrapporten for 2021, tror jeg 2022 blir et spennende år for ABT. Vi har meget gode produkter, alle basert på naturlige ingredienser, som tas godt mot av markedet. ABT har mye kompetanse internt og har valgt å benytte denne kompetanse i formuleringen av produktene våre. For ABT nå er det distribusjon som gjelder. Vår investering bakover i verdikjeden med oppkjøpet av rettighetene til Moana og samarbeidet med DCP i Canada betyr at marginene er gode for alle involverte og dette vil hjelpe oss å sikre nye distribusjonsavtaler fremover.  

-Samtidig med at ABT opplever stor interesse for sine merkevarer har selskapet også brukt god tid på å finne frem til en samarbeidspartner med ekspertise innen merkevarebygging og sosiale medier. Vi er meget fornøyd med at vi nylig har inngått et samarbeid med Equal Agency AS vedrørende dette. Equal Agency ble startet av daglig leder Donna Kastrati under Covid-pandemien og opplever sterk vekst i kundemasse og omsetning. Equal Agency AS fokuserer på å lage kreativt og autentisk innhold for sosiale medier som uttrykker genuine budskap. ABT forventer at dette samarbeidet leder til økt merkevarekjennskap og tilstedeværelse i sosiale medier som vil være sterke støttefunksjoner til å øke salget. Vi tror timingen på dette er meget god både for inngåelse av nye avtaler og videreutvikling av eksisterende avtaler. Samarbeidet vil fokusere både på det norske og det internasjonale markedet som samlet vil bidra til økt interesse hos internasjonale distributører.

Foto: ABT

Relatert Innlegg

NoviOcean hevder lavere energikostnad enn flytende vindkraft
Annonsørinnhold

NoviOcean: Tester bekrefter teknologiens funksjon – søker investorer

08.05.2025
NoviOcean hevder lavere energikostnad enn flytende vindkraft
Annonsørinnhold

NoviOcean hevder lavere energikostnad enn flytende vindkraft

27.04.2025
Derfor bør du investere i krypto
Annonsørinnhold

Derfor bør du investere i krypto

16.04.2025
Neste innlegg
(+) Sanksjonshindrede skipspassasjerer er fortsatt strandet i Bergen

Havila må avlyse nok en kystrundtur 

Investornytt AS
Org. nr: 927 214 296
© 2022 - Drift og vedlikehold av Seal Media AS

  • Alle henvendelser: kontakt@investornytt.no
  • Om oss
  • Abonnement
  • Personvern
  • Vilkår
  • Presse
  • Bidra

Innholdet på Investornytt representerer ikke Investornytt AS´ meninger, men er forfatterenes egne subjektive ytringer. Innholdet på Investornytt skal ikke sees som finansielle råd. Aksjehandel, kryptovaluta, kryptokunst og all form for trading er svært risikabelt og du kan i verste fall tape mer enn du har investert. Alle må gjøre sine egne vurderinger og ikke handle basert på informasjon på Investornytt.

Velkommen tilbake!

Logg inn på kontoen din nedenfor

Glemt passord? Melde deg på

Opprette ny konto!

Fyll ut skjemaene nedenfor for å registrere deg

Alle felt må fylles ut. Logg Inn

Hent passordet ditt

Vennligst skriv inn brukernavnet eller e-postadressen din for å tilbakestille passordet ditt.

Logg Inn
Investornytt
Administrer samtykke
For å gi de beste opplevelsene bruker vi teknologier som informasjonskapsler for å lagre og/eller få tilgang til enhetsinformasjon. Å samtykke til disse teknologiene vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd eller unike ID-er på dette nettstedet. Å ikke samtykke eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på visse egenskaper og funksjoner.
Funksjonell Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk. Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.
Administrer alternativer Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Les mer om disse formålene
Se preferanser
{title} {title} {title}
  • Logg Inn
  • Melde deg på
  • Handlevogn
Inget resultat
Vis alt resultat
  • Forsiden
  • Aksjer
    • Aksjer
    • Analyse
  • Investor
  • Olje & energi
    • Trading
      • Opplæring
      • Trading
      • IN Discord
    • Råvareskolen
    • Oljerapporter
  • IN Live
  • Annonsørinnhold
  • Krypto
    • Krypto
    • Kryptokurser live
  • Om oss
  • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
Er du sikker på at du vil låse opp dette innlegget?
Lås opp venstre : 0
Er du sikker på at du vil si opp abonnementet?