Verji Tech AS har skapt fremtidens kommunikasjonsløsning for bedrifter, og løser 3 utfordringer med et produkt. Verji gir økt produktivitet, redusert risiko for dataangrep og utveksling av personopplysninger skjer enkelt i tråd med GDPR.
IT selskapet Verji Tech, som nylig rapporterte om avtale med børsnoterte 24SevenOffice, opplever høy interesse for selskapets teknologi, og økende kundevekst, og nå er det mulig å investere i selskapet.
Forretningsideen bak Verji er enkel, sier selskapets CEO Alf Kenneth Bråthen. Vi ønsket å få samme effektive kommunikasjonen på jobben som folk har hatt privat i flere år. På privaten er det ingen som bruker e-poster til å kommunisere med venner og familie, enten det dreier seg om korte meldinger, deling av filer og bilder eller for å planlegge og samhandle om noe, kommunikasjonen går istedenfor på Facebook Messenger eller tilsvarende plattformer.
Og vi ser ut til å ha lykkes med det, over 250 kunder, hovedsakelig regnskapsbyråer, revisjonskontorer og advokatkontorer, har så langt tatt i bruk Verji, og disse rapporterer om en ny verden i kommunikasjonen både internt samt med kunder og leverandører. Les mer om hva kundene sier her Kundehistorier Arkiver – Verji
I tillegg har Verji Tech AS har i løpet av det siste året signert flere avtaler med store organisasjoner og selskaper. Det er signert partneravtaler med Regnskap Norge, SMB Norge og Norges Eiendomsmeglerforbund. Og det er nylig signert distribusjonsavtale med 24SevenOffice og selskapet forbereder nå å gå inn i det svenske markedet.

Vi har laget «Messenger» for næringslivet. Starten var at det er ulovlig å sende og motta personopplysninger på tradisjonell e-post, det er ikke i tråd med GDPR og kan medføre både omdømmetap og bøter på inntil 4% av omsetningen. Næringslivet hadde og har behov for å løse dette på en enkel måte, og SMB bedriftene trenger et produkt som er enkelt å bruke og at de kan ta det i bruk «out of the box» uten store oppstartskostnader og dyre konsulenter.
I tillegg er svindelforsøk og dataangrep noe som bli stadig mer sofistikert og øker voldsomt. Og når det er slik at over 90% av forsøkene på svindel og dataangrep kommer via e-post tvinger det seg frem en mer moderne og sikrere løsning for både kommunikasjon internt med kollegaer, kunder, leverandører og andre faste kontakter.
Videre er det slik at e-post er blitt en tidstyv. Man plages med SPAM, reklame og forsøk på svindel og dataangrep. I tillegg blir det lett rotete og uoversiktlig. De fleste kjenner seg igjen i «endeløse leteaksjoner etter e-poster.
Oppsummert er Verji blitt til et produkt som løser tre utfordringer samtidig.
- Økt produktivitet
Verji er en moderne og smart kommunikasjonsløsning hvor man «kommuniserer i sanntid, enten det er utveksling av meldinger, vedlegg eller videosamtaler. Og med Verji kan enkelt organiseres i forhold til bransje, og med rom (grupper) kan man samhandle med mange på en gang. Og Verji er helt fri for SPAM og reklame.
I tillegg er signering av dokumenter med BankID inkludert og gjøres enkelt i Verji. - Ingen bekymringer for omdømmetap og bøter.
Personopplysninger utveksles enkelt, effektivt, sikkert og i tråd med GDPR. Alt er kryptert, alltid. - Vesentlig reduksjon av risikoen for svindel og dataangrep.
Verji er ett «lukket»-system. Alle brukerne er sikkert identifisert og må inviteres til den enkelte sin Verji. Ved å flytte kommunikasjonen internt i bedriften, med kunder og leverandører samt andre faste kontakter til Verji, er faren for svindel og dataangrep redusert på en enkel måte.
Det er imidlertid krevende og krever mye kapital å lage ett slikt kryptert kommunikasjonssystem. Verji er bygget på den europeiske ende-til-ende krypterte Matrix teknologien, som er verifisert av uavhengige analytikere og benyttes blant annet av offentlige myndigheter Frankrike, Sverige og Tyskland samt forsvaret i Tyskland. Plattformen er solid og skalerbar.
De er så langt bruket over 75 millioner for å utvikle produktet og gå gjennom «product market fit» og «og to market» fasen.
Verji Tech har som mål å komme i positiv kontantstrøm i 2. halvdel av 2025, og er avhengige av kapitalutvidelser på veien dit. Verji Tech er midt i en mindre kapitalutvidelse nå, til veldig lav pris, hovedsakelig rettet mot eksisterende aksjonærer. Men gitt at det er noe ledig, er det mulig for nye investorer å tegne seg.
Tegningsfrist er 5. april 2024. Interesserte kan ta kontakt med selskapets CMO, Jan Martin Kristiansen på: tlf. 98 23 24 50 e-post jmk@verji.com, eller besøke selskapets side for investorer. Verji | En unik investeringsmulighet