Hittil i år har nordmenn i snitt brukt 15 minutter daglig på strømmetjenesten TV 2 Play. Det betyr at TV 2 nå er større enn NRK i strømmemarkedet.
Dersom trenden varer ut året, vil det være første gang TV 2 Play passerer NRK TV i daglig bruk, skriver Kampanje.
Så langt i år har nordmenn i snitt brukt rundt 12 minutter på strømmetjenesten NRK TV, viser tall fra Kantar.
TV 2 Play har hatt en vekst på 33 prosent.
– Vi er veldig glade for at vi har et positivt momentum og at det er mange som vil se på programmene og journalistikken vår. Dette er et resultat av lagarbeid i TV 2, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.
Hos NRK ligger den gjennomsnittlige daglige bruken over 7 prosent under fjoråret på samme tidspunkt. Analysesjef Kristian Tolonen mener tilbakegangen skyldes at de hadde Ski-VM i fjor.
– Siden vi ikke har hatt et tilsvarende event denne våren, ser vi at seerminutter, også strømmet, er borte. I tillegg til nedgangen for TV-seing generelt. Sånn sett ser vi fremover mot både friidrett, EM i fotball og OL når sommeren kommer.
(©NTB)