Minst 1.000 kunder har meldt fra til treningskjeden Evo at de er trukket flere ganger for abonnementsprisen. Evo-sjefen beklager og kaller hendelsen pinlig.
Evo oppgir å ha rundt 50.000 kunder på sine treningssentre rundt om i landet. Det var før helgen flere medlemmer begynte å melde fra at det feilaktig ble trukket penger fra dem, skriver Bergensavisen.
Noen av dem har blitt trukket abonnementsprisen på 399 kroner opptil fire ganger, opplyser daglig leder Morten Hellevang i Evo til BA. Feilen ligger ifølge ham hos betalingsleverandøren Verifone.
– Betalingsleverandøren mener at transaksjonene har gått i «loop», og derfor skal kundene ha blitt trukket flere ganger, sier Hellevang.
Hittil har 1.000 personer meldt fra siden problemene startet torsdag. Hellevang sier han tror det er langt flere som er rammet. Han sier kjeden fortsatt jobber med å skaffe oversikt. Mens det jobbes med feilretting, er alle abonnementene fryst inntil videre.
– Vi forventer at pengene skal være tilbakebetalt til alle kundene i løpet av mandag. Når det er gjennomført, vil vi prøve å finne andre mulige godtgjørelser for dem som er blitt rammet, sier Hellevang.
Han kaller det inntrufne «pinlig» og sier Evo legger seg paddeflate.
– Jeg håper folk kan tilgi oss, men vi ser at dette kan skade omdømmet vårt, erkjenner Hellevang.
(©NTB)