Reitan Retail går inn på eiersiden i selskapet Spenn, som er et fordelsprogram etablert av flyselskapet Norwegian og hotellselskapet Strawberry.
Spenn, som omtales som en fordelsvaluta, skal nå eies likt av de tre selskapene.
– Våre eksisterende lojalitetsprogrammer består, og Spenn vil gjøre dem enda bedre. I første omgang skal vi koble på våre norske merkevarer, den første etter planen rundt årsskiftet. Senere er ambisjonen å introdusere andre land og merkevarer, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.
Ifølge en pressemelding fra de tre selskapene viser undersøkelser at dagligvare, drivstoff og lading, fly og hotell er det kundene ønsker seg mest i et bonusunivers.
Målet deres er at Spenn skal utvikles til å bli Nordens mest utbredte fordelsvaluta.
– Med retail, fly og hotell som Spenn-eiere skaper vi et fantastisk kinderegg for medlemmene våre, og vi gleder oss til å videreutvikle Spenn sammen med Reitan Retail, sier Strawberry-eier Petter A. Stordalen.
Det var sommeren 2023 at Norwegian og Strawberry offentliggjorde at de hadde inngått et fordelssamarbeid. I november i fjor ble fordelsvalutaen Spenn lansert.
(©NTB)