Hurtigruten Group opplever rekordstor bookingtilgang for fremtidige seilinger, og det er økende etterspørsel etter våre unike tilbud i Hurtigruten Expeditions, Hurtigruten Norge og Hurtigruten Svalbard.
I Hurtigruten Group ser vi rekordstore bestillinger ved inngangen til det nye året, med spesielt sterk etterspørsel fra Tyskland, Storbritannia og USA. De siste 14 dagene er nysalget 136 % høyere enn samme periode i fjor. Dette viser at reiselysten er tilbake igjen. Dette gir et veldig positivt syn på hva man kan forvente av opplevelsesreiser i 2023, sier Daniel Skjeldam, administrerende direktør i Hurtigruten Group.

Selskapet har i løpet av de siste 2 ukene sett en betydelig økning i bestillinger og har gjort totalt 320 millioner kroner i nysalg, som er det høyeste noen gang Hurtigruten over en to-ukers periode og er opp 104 % sammenlignet med 14 dager perioden før og 136 % høyere sammenlignet med samme periode i fjor.
– Med reiselivsnæringen nær å komme tilbake til tilsvarende nivå fra før pandemien, sterke bookingtall og økt yield per seiling, gir dette oss et godt utgangspunkt for å styrke vår posisjon ytterligere i 2023, og vi begynner å se effekt av investeringene vi har gjort i våre distribusjonskanaler de siste årene, sier Skjeldam.