Huddlestock legger bak seg et tredje kvartal der restruktureringen er fullført, kundepipelinen i Europa vokser og Visigon for første gang får ambisiøse vekstmål.
Huddlestock har det siste året gjennomført en større restrukturering. Det inkluderer salg av den nordiske IaaS-plattformen og omlegging til en mer «asset light» modell med fokus på Kontinental-Europa og etablering i Tyskland som første mål.
— Utgangen av tredje kvartal markerer avslutningen på restruktureringsprosessen, som har vært en veldig viktig del av dette året. Det som gjenstår av denne prosessen nå, er distribusjon av utbytteaksjer til våre aksjonærer, sier CEO Leif Arnold Thomas til Investornytt.
IaaS: Første kunde nær produksjon, LOI med kunde nummer to
Selskapet har tidligere kommunisert at GIGA-broker blir første kunde på den nye IaaS-plattformen. Softlansering er planlagt gjennomført i midten av desember 2025, med bred lansering i løpet av første halvår 2026. Den brede lanseringen inkluderer en introduksjon til mer enn 65.000 eksisterende kunder av AVL, som er eier av investeringsplattformen.
I Q3-presentasjonen peker Thomas på at kundelisten er i ferd med å bygges opp.
— Vi har denne uken publisert en LOI med kunde nummer to og vi forventer en tredje kunde i starten av 2026.
Visigon: Første gang med konkrete mål
Huddlestocks konsulentvirksomhet Visigon har vært et stabilt bidrag i konsernet. Nå får virksomheten finansielle mål om omsetning på 100 millioner kroner og dobling av marginen frem mot 2028.
— Vår konsulentvirksomhet har historisk levert jevnt overskudd og er en viktig del av Gruppen. Det er et stort potensial i virksomheten som vi den siste tiden har utforsket med ledelsen og konkretisert i klare mål for fremtiden, påpeker han.
Resultater for tredje kvartal
For tredje kvartal 2025 rapporterer Huddlestock:
Driftsinntekter: 9,7 millioner kroner
Totale driftskostnader: 16,0 millioner kroner. Inkluderer engangskostnader knyttet til frasalget av den nordiske IaaS-plattformen
EBITDA: –6,3 millioner kroner
Ledelsen mener sammenlignbarheten mot tidligere perioder er begrenset.
— Om du sammenligner tredje kvartal i år med Q3 i fjor, så er det to helt forskjellige virksomheter. Hvis vi tar Q2 mot Q3, så er de også forskjellige, fordi vi fortsatt bærer med oss regnskapseffekter av virksomheter vi ikke lenger eier. Derfor ønsker vi å vise tallene våre pro-forma, understreker han.
For å gi et mer rettvisende bilde har selskapet utarbeidet pro forma-tall for tredje kvartal. Altså hvordan resultatene ville sett ut dersom man skreller bort virksomhet som ikke lenger er en del av Huddlestock.
På pro forma-basis for kvartalet, der effekten av fra salget er innarbeidet og ekstraordinære transaksjonskostnader er tatt ut, oppgir selskapet følgende nøkkeltall:
Pro forma driftsinntekter: 7,8 millioner kroner
Pro forma driftskostnader: 13,2 millioner kroner
Pro forma EBITDA: –5,5 millioner kroner
Renteutgifter: 0,6 millioner kroner
Estimert kvartalsvis kontantburn: 6,1 millioner kroner
— Ikke overraskende er inntektene noe lavere, men en av målsetningene i den gjennomførte restruktureringen var å få kostnader ned på bærekraftige nivåer. Det mener vi nå at vi er i ferd med å få til, sier Thomas.
Han peker også på at Q3 tradisjonelt er svakt for konsulentvirksomheten, ettersom de har hatt sommerferie. Men at EBITDA-marginene likevel bedres.
Likviditet og Done.ai-aksjer
Per 30. september 2025 hadde Huddlestock kontantbeholdning på 1,9 millioner kroner. I tillegg til 3.718.086 aksjer i Done.ai Group AB, notert på Nasdaq First North Growth Market, verdsatt til 31,1 millioner kroner på balansedato.
Aksjene, med unntak av de som skal deles ut til Huddlestocks egne aksjonærer, skal brukes som del av finansieringen av drift og videre europeisk ekspansjon. Verdien vil være avhengig av markedsutviklingen.
Organisasjon, CFO og styre
Huddlestock har også forsterket organisasjonen. Særlig med sin nye CFO, Sabine Merky, som tiltrådte i oktober.
— Vi har fått en fantastisk, drivende og dyktig CFO. Hun har bakgrunn fra både store industriselskaper, startups og tech-selskaper. Og det at hun er tysk, med hele sin karriere oppvokst i det markedet vi nå satser på, gir oss en helt annen pondus, sier Thomas.
Han trekker også frem styreendringer hvor både Frank Bjordal og Kai Friedrich har kommet inn. Friedrich har med sin tyske bakgrunn både nettverk og erfaring fra fintech industrien i sentral-europa som er meget relecvant for oss.
— Dette kvartalet bekrefter at vi gjør akkurat det vi har sagt. Steg for steg, med et lite men solid og svært kompetent lag, avslutter Thomas.



