Norske forbrukere har stemt Finn.no til topps på Norsk kundebarometer. Samtidig fører strømkrisen til at strømselskapene er i fritt fall på listen.
I år, som i fjor, er det den nettbaserte markedsplassen som vinner kundetilfredshetsprisen.
Undersøkelsen fra Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI viser at Finn.no går til topps på listen med 85,5 kundetilfredshetspoeng. På de påfølgende plassene følger BMW (84), Tibber (83,4), Vinmonopolet (83,2) og Bilia (83,2).
Det største fallet finner man blant norske strømleverandører, der nedgangen er på seks poeng. Unntaket er nykommeren Tibber.
– Vi hadde riktignok forventet en nedgang i denne bransjen som følge av strømpriskrisen som startet høsten 2021, men så voldsomme nedganger enkelte leverandører har opplevd er overraskende, sier Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer.