Strømselskapet Tinde Energi må betale en bot på 2,1 millioner kroner fordi det har brukt for lang tid på å sende dokumentasjon til Forbrukertilsynet.
Dokumentasjonen ble ikke sendt før sju måneder etter fristen tilsynet ga, skriver E24.
Siden november i fjor og til juni, da selskapet leverte dokumentasjonen, har det løpt en bot på 10.000 kroner hver dag.
Raymond Henriksen, administrerende direktør i Tinde Energi, sier til E24 at han ikke har noen kommentar til saken.
I oktober og november i fjor påla Forbrukertilsynet Tinde Energi å gi en rekke opplysninger og dokumentasjon til tilsynet. Markedsrådet stadfestet vedtaket etter at selskapet klaget det inn.
I november fikk Tinde Energi et overtredelsesgebyr på tre millioner kroner, i tillegg til et gebyr på 400.000 kroner mot daglig leder for brudd på markedsføringsloven. I januar politianmeldte Forbrukertilsynet selskapet for forsøk på bedrageri og mulig bedrageri.
(©NTB)