Medietilsynet reagerer på TV2s plassering av reklamepauser under en sending fra langrennssprinten fra Lillehammer tidligere denne måneden.
Varselet fra Medietilsynet handler om en episode under langrennssprinten fra Lillehammer, som TV 2 sendte 3. desember, skriver NRK.
Allerede underveis i sprinten var det flere som reagerte på det de mente var rar plassering av reklamepauser. Blant annet i semifinalen var det reklame på delt skjerm under selve heatet.
– For det første mener vi at sending av reklame på delt skjerm ikke er tillatt under sprintøvelser i langrenn på fjernsyn. For det andre mener vi at reklameavbruddene i flere tilfeller ble plassert slik at de gikk ut over seeropplevelsen, sier direktør Hanne Nistad Sekkelsten i juridisk og regulatorisk avdeling i Medietilsynet.
TV 2 innrømmer at reklamen var uheldig plassert i sendingen. Kanalen har frist på seg til 5. januar for å uttale seg til varselet. Deretter vil Medietilsynet gjøre en endelig vurdering i saken.
(©NTB)