I november reiste 57.500 passasjerer med det kriserammede flyselskapet Flyr.
Fyllingsgraden til selskapet var på 77 prosent, skriver Flyr i en pressemelding onsdag morgen.
– Vi er godt fornøyde med at vi leverer en fyllingsgrad denne måneden som er i tråd med vår oppdaterte plan for å bli et finansielt bærekraftig flyselskap. Fremover skal vi på årsbasis levere en fyllingsgrad på mellom 80 og 90 prosent, og det betyr at vi vil ligge på 70-tallet i lavsesong og over 90 prosent i høysesong, sier administrerende direktør Brede Huser, i en uttalelse.
Flyr har vært i store problemer den siste tiden og var truet av konkurs.
Skal man tro Huser er det ikke noe fare for dette på nåværende tidspunkt.
– Vi er i rute med å realisere kostnadsbesparelser gjennom vinteren og opplever samtidig god respons på billettsalget. Vi ser også allerede effekten av å være tilgjengelige hos Berg Hansen, selv om vårt produkt akkurat nå ikke er godt nok tilpasset forretningsreisende. Hvis vi opplever at dette fortsetter, vil vi raskere enn antatt kunne øke tilbudet på norsk innenriks på ukedagene, sier Huser.
(©NTB)