Skims, undertøysmerket grunnlagt av Kim Kardashian, opplyser nå at det er verdsatt til 5 milliarder dollar.
Selskapet har nemlig hentet inn 225 millioner dollar i ny investorkapital fra blant annet en avdeling av Goldman Sachs, skriver BBC.
Pengene skal brukes til å åpne flere fysiske butikker enn de 18 som allerede finnes i USA, og utvide virksomheten globalt, opplyser selskapet.
– Vi kan ikke vente med å ta Skims til neste nivå mens vi fortsetter å være nyskapende og sette standarden for bransjen vår, sier Kardashian.
Ifølge BBC møter Skims sterk konkurranse fra blant annet rivaler som Lululemon og Alo Yoga. Likevel forventer selskapet å selge for over 1 milliard dollar i år, godt hjulpet av kjendiser som Kardashian selv, Megan Fox og Paris Hilton.
Skims gjorde sin debut i 2019 med en kolleksjon av såkalt shapewear, altså figurformende undertøy. Siden er utvalget blitt utvidet til å omfatte også blant annet komfortable koseklær, gensere og pysjamaser, også til menn og barn – samt et ferskt samarbeid med Nike om treningsklær kalt NikeSkims.
Samtidig har Kardashian og Skims også kommet i mulig hardt vær etter at det tidligere denne måneden ble kjent at to av de nye butikkene vil åpne i Israel allerede i desember. Flere skal åpnes i løpet av 2026. Det har ført til boikottoppfordringer i sosiale medier, skriver The Jewish Chronicle.
Kim Kardashian er for tiden å se i det kritikerslaktede rettsdramaet «All’s Fair». I USA, der serien vises på strømmetjenesten Hulu, hadde serien 3,2 millioner visninger på de første tre dagene etter premieren – noe som er de beste tallene på en manusdrevet serie på tre år for kanalen, ifølge The Wrap.
«Har du fått med deg den mest kritikerroste serien i år!?!?» skrev Kim Kardashian på Instagram
– og delte en skjermdump der «All’s Fair» fikk 0 på Rotten Tomatoes og en av slaktanmeldelsene.
(©NTB)