Netflix utfordrer underholdningsgigantene Disney og Universal ved å tre inn i fornøyelsesparkverdenen.
Nå åpner strømmetjenesten en fornøyelsespark en halv times kjøretur utenfor Philadelphia i Pennsylvania – i et av USAs største kjøpesentre, kalt King of Prussia Mall.
Der byr Netflix House på et bredt utvalg av spisesteder og interaktive opplevelser inspirert av egne serier som «Bridgerton», «Stranger Things», «Squid Game» og «K-pop: Demon Hunters».
Slagordet er «Netflix just got real», ifølge selskapets Tudum-side. Lokalet i Philadelphia er på over 10.000 kvadratmeter, og det er fri entré. Bare noen aktiviteter koster penger.
– Vi ønsket å være tilgjengelige. Vi vil være et sted folk kan besøke hver dag, sier Netflix’ markedsdirektør Marian Lee.
Etter åpningen i Pennsylvania planlegges flere anlegg. Det neste åpner i Dallas, Texas 11. desember, og et tredje på Las Vegas Strip i Nevada senest i 2027.
– Dette er en enorm investering for selskapet, sier Lee.
For øyeblikket finnes det ingen planer om Netflix House-parker utenfor USA.
(©NTB)