Investornytt
  • Logg Inn
  • Registrere
  • Forsiden
  • Aksjer
    • Aksjer
    • Analyse
  • Investor
  • Olje & energi
    • Trading
      • Opplæring
      • Trading
      • IN Discord
    • Råvareskolen
    • Oljerapporter
  • IN Live
  • Annonsørinnhold
  • Krypto
    • Krypto
    • Kryptokurser live
  • Om oss
  • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
Inget resultat
Vis alt resultat
Investornytt
Hjem IN live

Taylor Swifts «reklamefilm» for det nye albumet inn på kinotoppen i USA: – Genistrek

NTB av NTB
06.10.2025
i IN live
Lesetid:2 mins read

Taylor Swifts halvannen time lange «reklamefilm» for albumet «The Life of a Show Girl» gikk rett inn på kinotoppen i USA med 33 millioner innspilte dollar.

Kun to uker i forkant ble det offentliggjort at Swifts mye omtalte album ville få følge av en 89 minutter lang kinofilm med musikkvideoer, bak scenen-filmer og låttekster.

På tre dager – 3. til 5. oktober – som filmen «The Official Release Party of a Show Girl» var å se på 3702 amerikanske kinoer, spilte den inn 33 millioner dollar.

Det skjedde uten vanlig kinoreklame, men «bare» ved hjelp av nettsider, eposter «og Swift-maskineriet i sosiale medier med over en halv milliard følgere», ifølge Deadline.

Færre ute i verden

Taylor Swift-fans, kalt swifties, gikk mann av huse i USA. Da filmen ble vist på kino i andre land, også i Norge
, ble det ikke like stort besøk: Totalt spilte den inn 13 millioner dollar internasjonalt, ifølge Box Office Mojo
-nettstedet.

– At Taylor Swift klarer å utnytte kraften i kinoformatet til å bygge merkevaren sin, skape begeistring blant fansen og en felles opplevelse utenom turneene og liveopptredene sine, er virkelig en genistrek, sier Paul Dergarabedian, senior medieanalytiker hos Comscore, til AP.

Blir den første

Samtidig som Swift erobret kinotoppen med filmen om «The Life of a Showgirl», ligger selve platen an til å erobre albumtoppen i USA. Lykkes denne dobbeltseieren, vil Taylor Swift gjøre noe ingen annen artist tidligere har klart:

I 1984 toppet Prince kinostatistikken med «Purple Rain», mens soundtracket bare gikk inn på tredjeplass på listen. I 1992 var Whitney Houston på tredjeplass på kinoene i «The Bodyguard», og andreplass med albumet.

«The Life of a Showgirl» solgte 2,7 millioner eksemplarer fysisk og digitalt på slippdagen fredag, noe som er det nest høyeste i albumlistens historie. Bare Adele solgte flere av «25» i 2015, skriver Billboard.

(©NTB)

Relatert Innlegg

IN live

Over 900.000 har bestilt norgespris

06.10.2025
IN live

Sveaas tapte bevisstrid i Høyesterett før rettsoppgjør med Røkke

06.10.2025
IN live

Oppstarten for persontog på Raumabanen forsinket

06.10.2025
Neste innlegg

Oppstarten for persontog på Raumabanen forsinket

Investornytt AS
Org. nr: 927 214 296
© 2022 - Drift og vedlikehold av Seal Media AS

  • Alle henvendelser: kontakt@investornytt.no
  • Om oss
  • Abonnement
  • Personvern
  • Vilkår
  • Presse
  • Bidra

Innholdet på Investornytt representerer ikke Investornytt AS´ meninger, men er forfatterenes egne subjektive ytringer. Innholdet på Investornytt skal ikke sees som finansielle råd. Aksjehandel, kryptovaluta, kryptokunst og all form for trading er svært risikabelt og du kan i verste fall tape mer enn du har investert. Alle må gjøre sine egne vurderinger og ikke handle basert på informasjon på Investornytt.

Velkommen tilbake!

Logg inn på kontoen din nedenfor

Glemt passord? Melde deg på

Opprette ny konto!

Fyll ut skjemaene nedenfor for å registrere deg

Alle felt må fylles ut. Logg Inn

Hent passordet ditt

Vennligst skriv inn brukernavnet eller e-postadressen din for å tilbakestille passordet ditt.

Logg Inn
Investornytt
Administrer samtykke
For å gi de beste opplevelsene bruker vi teknologier som informasjonskapsler for å lagre og/eller få tilgang til enhetsinformasjon. Å samtykke til disse teknologiene vil tillate oss å behandle data som nettleseratferd eller unike ID-er på dette nettstedet. Å ikke samtykke eller trekke tilbake samtykke kan ha negativ innvirkning på visse egenskaper og funksjoner.
Funksjonell Alltid aktiv
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å kunne bruke en spesifikk tjeneste som er eksplisitt etterspurt av abonnenten eller brukeren, eller kun for elektronisk kommunikasjon.
Preferanser
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å lagre preferanser som ikke er etterspurt av abonnenten eller brukeren.
Statistikk
Lagring av data eller tilgang benyttes kun til statistikk. Lagring av data eller tilgang brukes utelukkende til anonyme statistiske formål. Uten en stevning, frivillig samtykke fra din internettleverandør eller en tredjepart, kan informasjon som er lagret eller hentet for dette formålet alene vanligvis ikke brukes til å identifisere deg.
Markedsføring
Lagring av data eller tilgang er nødvendig for å opprette brukerprofiler for å sende reklame eller for å spore brukeren på en nettside (eller over flere nettsider) for lignende markedsføringsformål.
Administrer alternativer Administrer tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Les mer om disse formålene
Se preferanser
{title} {title} {title}
  • Logg Inn
  • Melde deg på
  • Handlevogn
Inget resultat
Vis alt resultat
  • Forsiden
  • Aksjer
    • Aksjer
    • Analyse
  • Investor
  • Olje & energi
    • Trading
      • Opplæring
      • Trading
      • IN Discord
    • Råvareskolen
    • Oljerapporter
  • IN Live
  • Annonsørinnhold
  • Krypto
    • Krypto
    • Kryptokurser live
  • Om oss
  • Bli medlem
    • Medlemsfordeler
Er du sikker på at du vil låse opp dette innlegget?
Lås opp venstre : 0
Er du sikker på at du vil si opp abonnementet?