Det har vært en svært god vår for Odeon-kinoene. Besøket er opp hele 75 prosent sammenlignet med fjoråret, ifølge kinokjeden.
– Minecraft-filmen ble et fenomen, og popkornbøtter med bamser og Star Wars-motiver har blitt samlerobjekter, sier markedssjef Jens André Myren i en pressemelding.
Siden 1. april har over 350.000 publikummere besøkt en Odeon-kino. Barnefilmer som «En Minecraft Film» og «Lilo & Stitch» har vært store trekkplastre, sammen med «Mission: Impossible» og kino-nostalgi blant unge voksne.
Kjeden har stor tro på videre besøkssuksess i sommer, med kommende storfilmer som «F1» med Brad Pitt, «Jurassic World: Rebirth», «Elio» og «Fantastic 4».
Odeon kino AS driver kinoer i ti norske byer. Selskapet er en del av Nordens største kinokonsern med 30 millioner årlige besøkende. I tillegg til filmopplevelser satser Odeon også på samarbeid med kommuner og utbyggere for å utvikle kinotilbud over hele landet.
(©NTB)