IN live

Reklamenestor Kjetil Try gir seg som toppsjef

Publisert Sist oppdatert

Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.

Kjetil Try går av som konsernsjef 28 år etter at han opprettet reklamebyrået Try.

– Jeg fyller 65 år om noen uker. Det betyr ikke at jeg skal slutte å jobbe, men jeg tenker at tiden er inne for å ha halvannen jobb, i stedet for to, sier Try til Dagens Næringsliv.

– For meg har det aldri vært viktig å klamre meg fast til sjefsstolen. Jeg har jo navnet mitt på døren.

Kjetil Try går av som konsernsjef 28 år etter at han opprettet reklamebyrået Try.

– Jeg fyller 65 år om noen uker. Det betyr ikke at jeg skal slutte å jobbe, men jeg tenker at tiden er inne for å ha halvannen jobb, i stedet for to, sier Try til Dagens Næringsliv.

– For meg har det aldri vært viktig å klamre meg fast til sjefsstolen. Jeg har jo navnet mitt på døren.

Sindre Beyer tar over som leder for byrået, som har 400 ansatte fordelt på ti selskaper. I tillegg til reklame, driver Try blant annet med rådgiving, design og markedsføring. Beyer har vært i Try i ti år og var viseadministrerende direktør før han rykket opp til toppjobben.

Selv om mannen ned navnet på døren gir seg som toppsjef, har han ingen planer om å gå og drive dank.

– Det er en form for nedtrapping, men det skulle ikke forundre meg om jeg feirer 70-årsdagen i disse lokalene. Jeg er jo reklamemann og får litt mer tid til å engasjere meg i reklamefaget igjen, sier Try, som har vært i bransjen i 40 år.

(NTB)

Bjeffet frem av Labrador