-
IMO: Evakurerer 11.000 sjøfolk gjennom Hormuzstredet
-
Ny rapport om unge: – En generasjon som ønsker å stå på egne bein
-
Flatt på Oslo Børs – Hydro ned 4,5 prosent
-
Stor trafikk gjennom Hormuzstredet
-
Rapport: Norske bedrifter henter 140 milliarder fra Equinor
-
Hetebølgen gir strømprissjokk i Europa – også Norge rammes
-
Hurtigruten har fullført refinansiering i milliardklassen
-
Skepsisen til å ta imot flyktninger og asylsøkere øker
-
Krasjlanding for SpaceX – falt over 16 prosent
-
USA opphever sanksjoner mot iransk olje i 60 dager
-
Vil utvide ordningen med aksjesparekonto
-
Hjemløsheten øker for første gang siden 2012
-
Norskeide tankskip gjennom Hormuzstredet
-
Apple-sjefen varsler høyere pris på iPhoner
-
Vance om fredsforhandlinger: – Stredet er åpent
Aksjer
Petronor nærmer seg hovedlisten – trigger
Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.
Petronor børsmeldte i dag kl. 12.41 at det var foretatt en transaksjon med nærstående parter i selskapet.
NOR Energy AS sold off-market 4,000,000 shares for NOK 4,920,000, equivalent to NOK 1.23 per share»
Dette betyr i i praksis at selskapet Knut Søvold eier 68% av Sjøvollen AS som eier 50% av NOR Energy, har solgt en blokk på 4 millioner aksjer til 1,23 kr pr aksje. Det er ca. 6% over sluttkurs tirsdag.
Investornytt har i dag pratet med Søvold på sms og han forklarer at transaksjonen er en justering ifbm free float og notering på hovedlisten. For å bli notert på hovedlisten behøver man 25% fri flyt av aksjer, journ anm.
Kursen i aksjen responderte negativt på dette og den gikk fra 1,22 til 1,17 på få minutter. Da det ble oppfattet som innsidesalg noe det i praksis også er.
Det som er interessant her er at en ukjent tredjepart betaler 12% overpris ifht emisjonen på 1,10 som nylig ble gjennomført i selskapet for bare to-tre uker siden.
Om kort tid vil kjøperen vises på Petronor sin hjemmeside over største aksjonærer. Da transaksjonen innebærer 0,32% av selskapet.
Jeg har tidligere beskrevet om synergier mtp notering på hovedlisten. Pr. i dag kan ikke personer med aksjesparekonto (ASK) kjøpe Petronor aksjen. Når selskapet nå ila nær fremtid noteres på hovedlisten vil dette åpne for nye investormasser.
Kanskje ikke så dumt å posisjonere seg for notering på hovedlisten?
Bli medlem av vår Facebook gruppe Investorforum for å diskutere og lære av andre investorer HER.
Bli medlem i september og få 12 måneder til 50%! KLIKK HER for å kjøpe tilgang.
Kilder:
– https://newsweb.oslobors.no/message/543393
Forfatter: Espen Teigland
Innholdet på Investornytt representerer ikke Investornytt AS´ meninger, men er forfatterenes egne subjektive ytringer. Innholdet på Investornytt skal ikke sees som finansielle råd. Aksjehandel, kryptovaluta, kryptokunst og all form for trading er svært risikabelt og du kan i verste fall tape mer enn du har investert. Alle må gjøre sine egne vurderinger og ikke handle basert på informasjon på Investornytt. Investornytts eiere har aksjer i selskapet
Nylige artikler
IMO: Evakurerer 11.000 sjøfolk gjennom Hormuzstredet
– En generasjon som ønsker å stå på egne bein
Flatt på Oslo Børs – Hydro ned 4,5 prosent
Stor trafikk gjennom Hormuzstredet
Mannen som kom tre tiår for sent
Skattekommisjonens "skattekutt" er en forkledd giftpille for norsk innovasjon
Rapport: Norske bedrifter henter 140 milliarder fra Equinor
Mest leste artikler
Ukens aksje: Norsk AI-case med eventyrlig oppside
Desert Control-aksjen kan ha bunnet ut: teknisk analyse av DSRT og mulig oppside
Svensk mikrocap med tredoblingspotensial
Xoma utvider samarbeidet med Boliden og tester FLOW-teknologi på tungmetallvann
Slik kan Zenith Energy tjene på Italias støtteordning på 23 milliarder euro
Bitcoin i ny kritisk fase: teknisk analyse peker mot 50.000 dollar
Circio Holding-aksjen kan snu opp: teknisk kjøpssignal for CRNA etter wedge-brudd