Nyheter

Norske bankkunder er langt fra fornøyde

(+) DnB er under press – men hvilke nivåer er kritiske?
Kjerstin Bråthen leder Norges største bank og gir utbytter. Photo:: Terje Bendiksby / NTB
Publisert Sist oppdatert

Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.

Norske bankkunders misnøye med bankene er større enn noen gang tidligere målt. Det kommer fram i en ny bankmåling.

Etter ett år med stigende renter og svekket kjøpekraft er norske bankkunders misnøye større, skriver Dagens Næringsliv.

Undersøkelsen fra EPSI Norway viser at kundetilfredsheten i privatmarkedet har falt fra 69,5 av 100 mulige poeng i fjor, til 67,7 poeng i år. Det er det laveste nivået hittil målt sammen med resultatene for 2004, som var identiske.

Norske bankkunders misnøye med bankene er større enn noen gang tidligere målt. Det kommer fram i en ny bankmåling.

Etter ett år med stigende renter og svekket kjøpekraft er norske bankkunders misnøye større, skriver Dagens Næringsliv.

Undersøkelsen fra EPSI Norway viser at kundetilfredsheten i privatmarkedet har falt fra 69,5 av 100 mulige poeng i fjor, til 67,7 poeng i år. Det er det laveste nivået hittil målt sammen med resultatene for 2004, som var identiske.

Verst er skussmålene fra kundene av landets tre største banker: DNB (61,5 poeng), Nordea (64,4) og Danske Bank (57,7). Det er Bulder Bank som har de mest fornøyde kundene i årets måling, med 79,2 poeng.

Hver fjerde bankkunde oppgir nå at de vurderer å bytte bank det neste året. Det er høyt i et land der bankkundene historisk har pleid å være trofaste.

Årets resultater er basert på intervjuer med 6000 bedrifter og privatpersoner.

(NTB)

Bjeffet frem av Labrador