-
Innleid IT-ansatt på Stortinget tiltalt for svindel
-
Sammenligner KI med djevelen
-
SAS-streiken avverget etter tøff mekling
-
Oljeprisen stuper – laveste pris siden Iran-krigen brøt ut
-
Professor Ragnar Torvik om skatteforslaget: – Veldig, veldig bra
-
Slik vil skattekommisjonen endre skattene
-
Storebrand beklager etter feilaktige påstander om bærekraft
-
Pareto: Ubåtdrama for Kongsberg Gruppen
-
Vil kutte inntektsskatten med 20 milliarder
-
Kommisjonens leder om skatteforlik: Vanskelig: Ja. Mulig: Ja.
-
SAS-mekling 14 timer på overtid – har ført til skyhøye priser
-
Trump får medhold om hurtigdeportasjon
-
Tek-gigantene truer Norges digital suverenitet
-
Industrien får høyere nettleie fra neste år
-
IMO: Evakurerer 11.000 sjøfolk gjennom Hormuzstredet
Nyheter
(+) Noen fallende kniver, må man ta i mot. Case: DNO
Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.
Jeg har som noen har fått med seg, drevet å tradet noe intradag og skrevet litt om det. Disse handlene kan følges på X og på Xtrainvestor hvor jeg sitter i chat rommet tradingchat og skriver mine kjøp og salg mens jeg gjennomfører de. Jeg opererer med flere porteføljer. En LONG ( som kjøpes og glemmes), en » kortere » som holdes typ en uke og øretrillekontoen(e) som jeg leker med til det daglige. Dette er både DNB og Nordnet, som igjen gjør at ikke alt vises i alle logger. ( Jeg har undersøkt… )
Prosjekt øretrilling kommer fra og er inspirert av KokkenTor, det samme med trackingen i excel. Så jeg slipper å ha en særegen konto å trade i fra. Jeg holder på i mange tickere men i dag skal vi snakke om DNO. Merk: Jeg har kjøpt DNO før helgen, som jeg solgte Mandag og begynte å fange opp igjen Tirsdag da kursen falt. Jeg har planer om å ta mer om vi kommer sub 9. Men med SL om det går at skogen, evt blir jeg bag-holder. Salg har jeg satt til 9,5 ish om det skulle skje, dog jeg har mine tvil.
Først: hva er intradag trading:
Intradag i aksjehandel refererer til alle aktiviteter som foregår innenfor rammene av én enkelt handelsdag på aksjemarkedet. Som innebærer kjøp og salg av aksjer eller andre finansielle instrumenter innenfor samme dag. Målet med slik handel er å tjene på kortsiktige prisbevegelser i markedet.
En intradag trader analyserer prisbevegelser som skjer fra det øyeblikket børsen åpner til den stenger. Disse prisendringene kan være små eller store, og traderen forsøker å forutsi og utnytte disse bevegelsene for å oppnå gevinst. For å gjøre dette, benytter tradere ofte intradag diagrammer. Disse diagrammene gir detaljerte visninger av prisbevegelser og kan bryte ned disse bevegelsene til minutter eller til og med sekunder, noe som gir traderen innsikt i markedstrendene gjennom handelsdagen. Personlig, ser jeg på ordrebok og hvor algoen trader.
Intradag trading innebærer imidlertid også en høyere risiko. Markedet kan svinge raskt og uforutsigbart, noe som betyr at man må være forberedt på å håndtere potensielle tap, evt GO LONG. Mange intradag tradere bruker også giring, som innebærer å handle med lånte midler for å øke potensialet for større gevinster. Samtidig øker dette også risikoen for tap, derfor avstår jeg fra dette.
Det kreves en betydelig grad av markedsforståelse, rask beslutningstaking og disiplin for å lykkes med intradag trading. Det er en handelsstil som passer best for de som har erfaring og evnen til å overvåke markedene nøye gjennom hele dagen.
Selskapet:
DNO ASA er en norsk olje- og gassoperatør som er aktiv i Midtøsten, Nordsjøen og Vest-Afrika. Selskapet har en lang historie og har etablert seg som en viktig aktør i olje- og gassindustrien med en betydelig portefølje av produksjons-, utviklings- og utforskningslisenser. DNO er kjent for sin operasjonelle effektivitet og evne til å levere robuste produksjonsresultater.
DNOs strategi fokuserer på å maksimere verdien av sine eksisterende eiendeler samtidig som de søker nye muligheter for vekst gjennom både organisk utforskning og strategiske oppkjøp. Selskapet har en sterk forpliktelse til bærekraft og ansvarlig drift, og arbeider kontinuerlig med å redusere sin miljøpåvirkning og forbedre sikkerheten i sine operasjoner.
Meldinger
– Det kommer utbytte basert på aksjebeholdning pr i dag 14 Februar. 0,25kr pr aksje.
– Iraks oljeminister Hayyan Abdul Ghan sier at forhandlingene med oljeselskaper som opererer i Kurdistan er på vei til å bli løst.
på melding om » snarlig løsning» gikk kursen, men så gikk det en dag. Markedet glemte alt og kursen, den klarte ikke å holde momentum å begynte å sige. Selv begynte jeg å ta 9,4kr i går og tok mer på close, 20øre under der jeg solgte posisjonen tatt sub 9. Jeg forventer at kursen faller de 25 ørene som skal i utbytte og vi dermed faller sub 9kr igjen, kommer det et oljefall er jeg rimelig sikker på kurs mot 7kr. Som tilfeldigvis er samme beløp som verdien på nordsjøolje porteføljen dems, i følge Arctic Securities.
Med andre ord er Kurdistan olja priset til 0 her.
Kommer det flow igjen, til pris som ikke er rabattert, ser jeg for meg raske kroner her. Dog det er en lengre trade enn det jeg er kjent for», går kursen opp 20-30 øre er jeg ute og venter på et oljedrop så jeg får fill der magen sier vi skal ( low 8/high 7)
Dette er noe jeg anser som high risk i det korte bildet, low i det lengre. Så dette er ingen anbefaling, men heller en forklaring på hvorfor jeg har kjøpt og tenker å kjøpe mer
Nylige artikler
Ace Digital henter ny CFO – vil være førstemann ut med kvartalstall
SAS-streiken avverget: – Kanskje årets vanskeligste mekling
Oljeprisen stuper – laveste pris siden Iran-krigen brøt ut
Professor Ragnar Torvik om skatteforslaget: – Veldig, veldig bra
Slik vil skattekommisjonen endre skattene
Oljeproduksjonen slo prognosene – gassen normaliserte seg
Storebrand beklager etter feilaktige påstander om bærekraft
Mest leste artikler
Ukens aksje: Norsk AI-case med eventyrlig oppside
Circio Holding-aksjen kan snu opp: teknisk kjøpssignal for CRNA etter wedge-brudd
Desert Control-aksjen kan ha bunnet ut: teknisk analyse av DSRT og mulig oppside
Xoma utvider samarbeidet med Boliden og tester FLOW-teknologi på tungmetallvann
Svensk mikrocap med tredoblingspotensial
Bitcoin i ny kritisk fase: teknisk analyse peker mot 50.000 dollar
Oljeprisen faller etter Iran-avtale – derfor kan Brent stige kraftig igjen