-
1.000 oljearbeidere stenges ute fra arbeidsplassen lørdag
-
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
-
OpenAIs billiondrøm vakler: Kan utsette børsnotering
-
Zelenskyj varsler 40 intense dager
-
Apple hever prisene – aksjen stuper
-
Høyesterett avviser Norwegian-anke – tar tap på 730 millioner kroner
-
Oman avviser transittavgift i Hormuzstredet
-
Microns megarapport bringer AI-rallyet tilbake på sporet
-
Soiltech sikrer storkontrakt på sokkelen
-
Oljetanker gjennom Hormuzstredet tross iranske trusler
-
Eide: Jordskjelvet forverrer krisen i Venezuela
-
Innleid IT-ansatt på Stortinget tiltalt for svindel
-
Sammenligner KI med djevelen
-
SAS-streiken avverget etter tøff mekling
-
Oljeprisen stuper – laveste pris siden Iran-krigen brøt ut
Råvareskolen
(+)100,000 kr i gevinst på en uke på short olje – sikre gevinst eller holde lengre?
Obs! Denne saken er over 12 måneder gammel.
Oljeprisen har vært svært sterk en periode nå på over 7 virkedager og olja har preget nyhetesbildet. Jeg var veldig klar på at jeg ville gå short fra 86,50-87,00 range. En ting må være sikkert vi traff toppen ganske bra.
Men hvorfor gikk vi short nå alle andre var svært bullish å snakket om 90 dollar pr fat olje? For min del var det basert på teknisk analyse. De personene som jeg mener er noen av de beste i bransjen til å forstå teknisk analyse, bruker jeg daglig. Det er en tjeneste jeg bruker forholdvis mye penger på.
All den tid – oljemarkedet ikke kjøpte oljen når den var oppe på 86 tallet (men ble kun handlet) på børs, var det en klar indikator at olja var på et kunstig høyt nivå for denne gang. Vi ser at råvareprisnee er mer volatile og kobberprisen stupte bratt i går.
Hva gjør man?
For min del som handler 2600 fat pr gang jeg trader olje, har jeg nå 3,5 dollar i gevinst dvs 2600 dollar x 3.5, noe som er 93,000 kr i gevinst.
Jeg tror oljen skal lengre ned, det som frister nå er å likvidere posisjonen (fordi FED møtet var haukete). Man får nesten alltid en overreaksjon ned da. Det jeg velger å gjøre nå er å likvidere posisjonen på et bestemt nivå ca. 83,08. Der likviderer jeg halve gevinsten og legger inn 81 blank på resten. Jeg tror vi fort ser 81 tallet nå.
Da har man en svært pen gevinst for en ukes jobb.
Produktet jeg benytter når jeg trader er Saxo Bank sin selftrader tjeneste. Den kan man tegne seg opp her via vår samarbeidspartner Global Assets som sikrer våre + medlemmer platinum abonnement.
Platinum abo sikrer oss bedre spread 0.04 dollar mot 0.06 og 0.07 hos konkurenter. Man betaler ikke kurtasje.
Jeg avventer å sette noen andre posisjoner nå – jeg er bearish generelt. Men å ta gevinst med 50-66% av innsatsen satt rundt 87 dollar er ok nå!
Fortsettelse følger!
Nylige artikler
1.000 oljearbeidere stenges ute fra arbeidsplassen lørdag
Har Saylor strukket strikken for langt?
Når teknisk analyse møter Trump
Forsiktig børsåpning ventes mens oljeprisen stiger
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
OpenAI vurderer å utsette børsnotering til 2027
Zelenskyj varsler 40 intense dager
Mest leste artikler
Ukens aksje: Norsk AI-case med eventyrlig oppside
Circio Holding-aksjen kan snu opp: teknisk kjøpssignal for CRNA etter wedge-brudd
Skattekommisjonens kortslutning
Svensk mikrocap med tredoblingspotensial
Desert Control-aksjen kan ha bunnet ut: teknisk analyse av DSRT og mulig oppside
Kongsberg kan få milliardkontrakt i Canada når ubåtvalg avgjøres
Holdflight vil bygge global AI-plattform fra Norden og satser stort i Indonesia